Ny rapport stiller skarpt på, hvordan læringsforløbene på højskolerne tilrettelægges og gennemføres, og hvilke særlige træk og kvaliteter de unge fremhæver som bærende ved at have dansk og matematik på højskole. Rapporten bygger på uddannelsesprojektet 'Intensive læringsforløb på højskolerne', som er et samarbejdsprojekt mellem fem højskoler og Folkehøjskolernes Forening i Danmark, som CeFU har fulgt fra 2019-2022.
Rapporten ser desuden nærmere på de unges udbytte i form af faglig progression og øgede sociale og personlige færdigheder. Endelig undersøger den i hvilken udstrækning læringsforløbene bidrager til de unges overgang til og fastholdelse i videre uddannelse og/eller arbejde.
Med afsæt heri dokumenterer rapporten samlet set de muligheder og potentialer, projektet rummer for de deltagende unge, og hvilke opmærksomhedspunkter projektet rejser i forhold til den videre udvikling.
Du kan læse mere om rapporten og forskningen bag her
Læs 'Højskolernes' indslag om rapporten på deres hjemmeside her