Uddannelse:
Cand. Mag i filosofi og dansk. Før min ph.d. arbejdede jeg som gymnasieunderviser og studievejleder.
Forskningsfelt:
Mit forskningsprojekt STROFE undersøger, hvordan eksisterende viden fra sundhedsforskning i kreativ skrivning kan anvendes til skrivegruppeinterventioner i en uddannelsesmæssig sammenhæng. Motivationen bag dette tværfaglige og institutionelle projekt er at udvikle mere konkret viden om trivsel og mangel på trivsel hos unge mennesker. Desuden er projektet også en eksperimentel udforskning af, hvordan og hvilke parametre fra sundhedsforskning i kreativ skrivning der kan anvendes i udviklingen og afprøvningen af en specifik metode inden for en uddannelsesmæssig kontekst.
En vigtig del af projektet er at arbejde innovativt med dannelsesbegrebet i gymnasiets læreplaner for at finde mere plads til fordybelse, kreativitet og trivsel. I uddannelsessystemet er der behov for at flytte fokus fra præstation og tempo til en mere lystbetonet form for læring og fordybelse i fællesskab med andre.
Interesseområder:
Æstetiske læreprocesser, herunder kreativ skrivning i gymnasiet, motivation og læring, dannelse og dannelsesbegreber, forskningsfeltet; kunst, krop og sundhed.