Uddannelse:
Cand.mag. i Læring og Forandringsprocesser, Aalborg Universitet København
Bachelor i Pædagogik og Uddannelsesstudier og Kultur & Sprogmødestudier, Roskilde Universitet
Forskningsfelt:
I ph.d.-projektet skabes kvalitativ viden om eud-elevers italesættelser af og oplevelser med krænkende handlinger på deres oplæringspladser, samt anbefalinger til praksisnære forebyggelsestiltag i samarbejde med unge.
Formålet med ph.d.-studiet er at skabe viden om unges oplevelser og forståelser af krænkende handlinger i oplæringsforløb, og konsekvenserne for de unges uddannelsesforløb og gennemførsel. Projektets empiri består af kvalitative interviews med eud-elever under 31 år, der har kunde- og borgerkontakt. Primært fokus på SOSU-, tjener- og kokkelever. Der vil undervejs ligeledes laves inddragende workshop for og med eud-elever. Ph.d-projektet er en artikelbaseret afhandling.
Jeg har tidligere været knyttet til CeFU som videnskabelig assistent, hvor jeg blandt andet har arbejdet med unges oplevelser af uønsket seksuel opmærksomhed og krænkende handlinger i fritidsjobs, nuancering af ungefællesskaber, unges demokratiske deltagelse i foreningslivet og eud-elevers oplevelser af lærepladsforløb.