Print

Mediawatch: Sociale medier har gjort mund-til-mund-metoden til reklamemarked i vækst

Mediawatch 12.2.19

Af: Katy Wang og Julie Thomsen

Influenter med mange følgere på sociale medier har været til stede i flere år og er blevet udvidet med en ny type influent: mikroinfluenten.

Selvom influencer marketing er kommet snigende inden for de seneste par år, er fænomenet ikke på vej væk, peger flere kilder på.

"Mit indtryk er, at det ikke er en døgnflue, men at det kan tage nye former. Der vil komme nye platforme og nye medier. Det er det, der har været den historiske bevægelse indtil nu," siger Mette Lykke Nielsen, forsker ved Center for Ungdomsforskning.

Lagt online 13.02.2019 af Rebecca Marie Væver Johansen

Kontakt forsker

Mette Lykke Nielsen
mln@ikl.aau.dk
Telefon: (+45) 2029 4911

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

En gang i kvartalet udsender vi et nyhedsbrev med information om ny forskning, udgivelser og konferencer. Hvis du gerne vil holde dig informeret om den nyeste ungdomsforskning, så tilmeld dig allerede nu.

Tilmeld dig nyhedsbrevet!