Print

Politiken: Studerende passer på hinanden og savner lærere

Politiken 21.12.19

Af: Jacob Fuglsang

Studerendes trivsel og indlæring hænger tæt sammen, og påvirkningen går begge veje. Jo bedre de studerende trives, jo mere lærer de, og jo mere de studerende lærer, jo bedre trives de.

Det viser den forskningspolitiske redegørelse, som Uddannelses- og Forskningsministeriet offentliggjorde fredag. Redegørelsen er baseret på den hidtil største undersøgelse af studerendes egen oplevelse af, hvad de lærer, og hvordan de trives i det såkaldte læringsbarometer.

[...]

Noemi Katznelson, der er professor og leder af Center for Ungdomsforskning, er ikke overrasket over resultaterne.

»Vi kan se en mere diffus oplevelse af pres blandt elever og studerende Der ligger et enormt potentiale i at lave fællesskaber, som studerende kan blive en del af, og som kan modvirke mistrivsel og ensomhed« , siger hun og nævner læsegrupper, studiegrupper og og eksamensgrupper, som skal være lavet med hjælp fra underviserne.


Læs hele artiklen her

Lagt online 03.01.2020 af Ida Bejder

Kontakt forsker

Noemi Katznelson
nka@hum.aau.dk
Telefon: (+45) 2068 6680

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

En gang i kvartalet udsender vi et nyhedsbrev med information om ny forskning, udgivelser og konferencer. Hvis du gerne vil holde dig informeret om den nyeste ungdomsforskning, så tilmeld dig allerede nu.

Tilmeld dig nyhedsbrevet!